ΘΕΜΑΤΑ

ΑΝΤΙΤΗΛΟΣ1 ΑΡΚΟΙ2 ΑΡΚΟΝΗΣΟΣ3 ΑΡΜΑΘΙΑ1 ΑΣΤΑΚΙΔΑ1 ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑ9 ΑΥΓΟ1 ΓΑΔΑΡΟΣ6 ΓΑΙΑ3346 ΓΛΑΡΟΣ1 ΓΥΑΛΙ28 ΔΙΒΟΥΝΙΑ2 ΔΟΛΙΧΗ1 ΕΛΛΑΔΑ1316 ΖΑΦΟΡΑΣ ΜΑΚΡΥΣ1 ΙΑΣΟΣ4 ΙΜΙΑ2 ΚΑΛΑΒΡΟΣ1 ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ2 ΚΑΛΟΓΕΡΟΣ1 ΚΑΛΟΛΙΜΝΟΣ2 ΚΑΛΥΜΝΟΣ153 ΚΑΜΗΛΟΝΗΣΙ2 ΚΑΝΔΕΛΙΟΥΣΑ3 ΚΑΡΠΑΘΟΣ13 ΚΑΣΟΣ8 ΚΑΣΤΕΛΛΟΡΙΖΟ20 ΚΑΣΤΡΙ1 ΚΕΔΡΕΑΙ[SEDIR]1 ΚΕΡΑΜΟΣ1 ΚΙΝΑΡΟΣ1 ΚΝΙΔΟΣ25 ΚΟΛΟΦΩΝΑΣ1 ΚΟΥΝΕΛΙ1 ΚΡΕΒΑΤΙΑ1 ΚΩΣ2051 ΛΕΒΙΘΑ3 ΛΕΙΨΟΙ6 ΛΕΠΙΔΑ1 ΛΕΡΟΣ31 ΛΕΣΒΟΣ1 ΛΥΤΡΑ1 ΜΥΝΔΟΣ1 ΝΕΚΡΟΘΗΚΗ1 ΝΕΡΟΝΗΣΙ1 ΝΗΠΟΥΡΙ1 ΝΗΣΟΣ1 ΝΙΜΟΣ1 ΝΙΣΥΡΟΣ180 ΞΕΝΑΓΟΡΑ ΝΗΣΟΙ1 ΟΦΙΔΟΥΣΑ1 ΠΑ.ΦΩ.ΚΩ43 ΠΑΤΜΟΣ29 ΠΑΧΕΙΑ6 ΠΕΝΤΙΚΟΝΗΣΙΑ1 ΠΕΤΡΟΚΑΡΑΒΟ1 ΠΙΑΤΑ1 ΠΙΤΤΑ1 ΠΛΑΤΕΙΑ1 ΠΛΑΤΗ2 ΠΟΝΤΙΚΟΥΣΑ1 ΠΡΑΣΟ1 ΠΡΑΣΟΝΗΣΙ1 ΠΡΑΣΟΝΗΣΙΑ1 ΠΡΑΣΟΥΔΑ ΚΑΤΩ1 ΠΥΡΓΟΥΣΑ5 ΡΟΔΟΣ126 ΡΩ1 ΣΑΒΟΥΡΑ1 ΣΑΜΟΣ13 ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ57 ΣΑΡΑΚΙ1 ΣΑΡΙΑ1 ΣΕΣΚΛΙ1 ΣΟΧΑΣ1 ΣΤΡΟΒΙΛΟΣ1 ΣΤΡΟΓΓΥΛΗ[ΑΓΑΘΟΝΗΣΙΟΥ]1 ΣΤΡΟΓΓΥΛΗ[ΜΕΓΙΣΤΗΣ]1 ΣΤΡΟΓΓΥΛΗ[ΝΙΣΥΡΟΥ]3 ΣΥΜΗ38 ΣΥΡΝΑ4 ΣΦΥΡΝΑ1 ΤΕΛΕΝΔΟΣ1 ΤΕΡΜΕΡΑ1 ΤΗΛΟΣ28 ΤΡΑΓΟΝΕΡΑ1 ΤΡΑΓΟΥΣΑ1 ΤΣΟΥΚΑ1 ΦΑΡΜΑΚΟΝΗΣΙ2 ΧΑΛΚΗ15 ΨΕΡΙΜΟΣ22
Εμφάνιση περισσότερων

«Τα βουνά με καλούν, και πρέπει να πάω»


John Muir, Εθνικό Πάρκο Sequoia, γύρω στο 1902.[Πηγή: Πανεπιστήμιο του Ειρηνικού].

O Τζον Μιούιρ ήταν ένας από τους πιο διάσημους και φανατικούς λάτρεις της υπαίθρου της Αμερικής, που κάποτε στην εποχή του ονομάζονταν «φυσιοδίφες». Θεωρείται μία από τις σημαντικότερες ιστορικές προσωπικότητες της Καλιφόρνιας, σήμερα  είναι γνωστός ως Πατέρας των Εθνικών Δρυμών των ΗΠΑ. Κάποτε περιέγραψε τον εαυτό του ως έναν «ποιητή,αλήτη, γεωλόγο, βοτανολόγο, ορνιθολόγο,φυσιοδίφη, κλπ…..».

Ο φημισμένος δημιουργός ντοκιμαντέρ Ken Burns είπε πρόσφατα:«Καθώς φτάσαμε να τον γνωρίζουμε ξαφνικά ανέβηκε στο πάνθεον των υψηλότερων προσωπικοτήτων στη χώρα μας. Μιλώ για το επίπεδο του Αβραάμ Λίνκολν, του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ, του Thomas Jefferson, της Ελίζαμπεθ Κάντι Στάντον, της Jackie Robinson - άνθρωποι που είχαν μια σημαντική επίδραση στο ποιοι είμαστε».

«Είμαι απελπιστικά και για πάντα ένας ορειβάτης...και τι με νοιάζει να ζω μόνο για να δελεάσω τους ανθρώπους ώστε μαζί να εξετάσουμε την ομορφιά της φύσης», έλεγε συχνά ο John Muir.

Κάποτε είχε γράψει:«Τα βουνά με καλούν, και πρέπει να πάω ...». Όμως, αξίζει να αναζητήσουμε από πού προήλθε αυτή η φράση.Στην πραγματικότητα από μία επιστολή από τις εκατοντάδες που είχε στείλει στην αδελφή του Sarah Muir Galloway. Σε αυτή λέει:

Αγαπητή αδελφή μου:«Έχω μόλις επιστρέψει από το μεγαλύτερο και πιο δύσκολο ταξίδι που έχω κάνει ποτέ στα βουνά, έχω περάσει πάνω από 5 εβδομάδες. Είμαι κουρασμένος, αλλά κοιμάμαι βαθιά και είμαι πεινασμένος, αλλά τρώω πολύ. Για 2 εβδομάδες έχω διερευνήσει τους παγετώνες στην κορυφή τους, κοιμόμουν ανάμεσα στα χιονισμένα βουνά, χωρίς κουβέρτες και είχα λίγα να φάω.Μετά την παγωμένη εμπειρία μου φαίνεται περίεργο να είμαι εδώ κάτω σε τόσο ζεστό και φιλόξενο κλίμα. Θα είμαι σύντομα μακριά πάλι, αποφασισμένος να χρησιμοποιήσω όλη τη σεζόν σε έρευνα, κάτι το οποίο θα με οδηγήσει δίπλα στον ποταμό King 100 μίλια νότια, στη συνέχεια, στη λίμνη Tahoe και αργότερα ξανά δίπλα στα βουνά και το χειμώνα θα εργαστώ στο Όκλαντ με το στυλό μου. Κάποια μέρα θα έχω τα αποτελέσματα των μελετών μου για το βουνό σε μια μορφή με την οποία όλοι θα είναι σε θέση να διαβάσουν και να κρίνουν. Γράφω κατά καιρούς σε μηνιαίο περιοδικό, αλλά ούτε και αυτά τα άρθρα, ούτε το πρώτο μου βιβλίο θα αποτελέσει οποιοδήποτε τελικό μέρος της επιστημονικής συνεισφοράς που ελπίζω να κάνω... Τα βουνά με καλούν και πρέπει να πάω, και θα εργαστώ μελετώντας τα αδιάκοπα».

Λαμβάνοντας υπόψη το αρχικό πλαίσιο της επιστολής και γνωρίζοντας λίγο περισσότερα γι 'αυτόν, φαίνεται ότι ο φιλόδοξος, πειθαρχημένος, με ξεκάθαρο στόχο νεαρός Muir δεν έχει να κάνει μόνο με εξωτερικούς χώρους.  Ναι για έναν ρομαντικό, όταν τα βουνά τον καλούν όπως στους περισσότερους από εμάς, σημαίνει ότι δεν εστιάζεται μόνο στο έργο του, δεν μιλά για πεζοπορία για λόγους καθαρά περιστασιακής απόλαυσης, ούτε για καλοκαιρινό κάμπινγκ διακοπών, που τόσο εύκολα έρχονται στο μυαλό μας όταν προσπαθούμε να ερμηνεύσουμε τα λόγια του. 

Ο Muir πραγματικά για το έργο του αισθάνθηκε υποχρεωμένος να βρεθεί σε όμορφα μέρη επειδή ήταν αποφασισμένος να καταθέσει μια σημαντική «επιστημονική συμβολή» ως φυσιοδίφης. Eργαζόταν στο Yosemite και χωρίς καμία αμφιβολία δούλευε πολύ σκληρά. Φαίνεται ότι η αγάπη του για τη φύση ανταγωνιζόταν μόνο με τη δέσμευσή του για την κατανόηση και τη διατήρηση της. Και αυτό είναι κάτι που μπορεί ακόμα να μας πάει πίσω. «Καθημερινά ξυπνούσε στις 4:30 το πρωί, και μετά από ένα απλό φλιτζάνι καφέ έγραφε αδιάκοπα ...», είπε η ζωολόγος Henry Osborn.

Ο Muir [1838-1914] ήταν Σκωτσέζος-Αμερικάνος γεωλόγος, συγγραφέας, φιλόσοφος, παγετωνολόγος και πρώιμος συνήγορος για τη διατήρηση της ερήμου στις ΗΠΑ. Ήταν επίσης γνωστός ως «Γιάννης των Βουνών» αφού απελπισμένα και ως το τέλος της ζωής του παρέμεινε ένας ορειβάτης και φανατικός λάτρης των βουνών.


Γεωδίφης

Πηγές

1.toplinemagazine.com/

2.Βικιπαίδεια

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Recent Posts Widget